Shoppingberoende

Har ett stort problem !
Tror att jag lider av ett allvarligt shoppingberoende . Kan inte sluta shoppa , jag planerar hela tiden vad jag ska köpa och jag kan inte gå in i en affär utan att köpa någonting , det är helt sjukt . hatar såklart att slösa pengar men samtidigt så måste man ha något nytt , får ångest så fort jag inte har pengar , istället går jag runt i olika affärer och fantiserar om vilka kläder jag ska köpa nästa gång jag får pengar , alltså det är sjukt jobbigt faktiskt .

Någon som vet hur jag ska sluta shoppa ?


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Jadu, shoppingberoende är ju ett riktigt

I-landsproblem om man säger så.. Jag tror att det kommer att avta den dagen du själv börjar arbeta för att tjäna dina egna pengar. Så länge man bor hemma och studerar har man ju ändå mat på bordet och någonstans att bo, men då man arbetar så måste man prioritera annat, tex. hyra, el och mat. Shoppingen får komma efter att man betalat andra saker som är mer viktiga. Mén jag tycker att det är bra att du får/letar efter inspiration under de perioder som du inte har några pengar. På så vis skapar du din egna stil, du planerar vila kombinationer som passar ihop osv.

2012-06-08 @ 19:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0